donderdag 9 april 2009

Eindelijk dag 1 & 2: Vlucht + LA

Het thuisfront heeft lang moeten wachten maar na het aankomen gisteren avond hadden we geen zin meer om te bloggen. Het is hier op het moment dat ik begin te typen 22u30 maar nog wel 8 april. Onze eerste dag LA (Los Angeles) zit er net op... Hieronder het verslag!

Dag 1:: Vlucht BXL - JFK - LA
-------------------------------
Om zeven uur 's morgens vertrokken we richting Zaventem. We waren vooral benieuwd naar de veiligheidsmaatregelen voor vluchten richting de US en jaja we hebben het ondervonden. Voordat we in LA waren hebben we denk ik 7x ons paspoort moeten laten zien. Het begon al bij het inchecken van de bagage. Een hele waslijst van vragen zoals "Is er nog iemand in uw koffer geweest voor je vertrok" of "Zijn er nog apparaten recent in herstelling geweest bij derden" enz... Ik heb maar gezwegen dat men fototoestel nog maar een maand terug was uit herstelling haha.

Na het inchecken van de bagage, een eerste Starbucks koffie, en douane controle waar ze heel men rugzak nakeken wegens het feit dat ik drank bij had (zelfs een balpen uitklikken bleek een mogelijkheid tot het laten ontploffen van explosieven) konden we eindelijk boarden. De vlucht verliep voorspoedig en we kregen de tijd goed om met het inseat entertainement schermpje waar veel muziek, films en series opstonden.

Toen we op de grond stonden in JFK zagen we in de verte het Empire State Building dat écht wel hoog was + Brooklyn Bridge. Drie uur na het landen hadden we onze connectievlucht naar LA. Deze vertrok, zoals ik al verwachtte, met 40 minuten vertraging. We waren het 7e in de wachtrij... Tijdens deze vlucht die nog eens een vijftal uur duurde hadden we sateliettv in de stoel voor ons zodat ik nog wat Champions League kon kijken en wat films op FOX.

Na het landen, wat best spannend was wegens een dik pak wolken, en het ophalen van de koffers namen we de shuttlebus richting Alamo. Hier stond spijtig genoeg redelijk veel volk voor ons en om 20u 's avonds werkt er precies ook niet meer veel personeel daar... We hebben toch maar een extra verzekering genomen voor schade aan de wagen. Just to be sure ;-)
Na het uitkiezen, een Ford Escape 4x4, en 10 toerkes rond de parking vertrokken we richting het hotel. Eerste indruk van verkeer in de US: Druk maar gemoedelijker. De snelwegen zitten echt wel vol maar ze rijden er hoffelijker en zowieso minder snel. Ik (Jeroen) ben het alleszins al gewoon om hier rond te rijden en een automaat is ook dikke luxe.

Rond 22u LA tijd waren we aan het hotel en we zijn rond middernacht gaan slapen. Slapen ging goed enkel waren we tussen 5 en 6 eens wakker geworden maar daarna nog doorgeslapen tot bijna 8u.

Dag 2 :: LA siteseeing
-----------------------
Om 8u30 begonnen we aan onze stadswandeling. Wim en Ben reeds in shirt, ik hield het op een dun truike. De temperaturen waren aangenaam! tussen de 20-25°... We begonnen bij ons hotel en gingen zo door Downtown LA. We passeerden een hele hoop wolkenkrabbers, de Walt Disney Concert Hall, LA stadhuis en het gebouw van Wim zijne nieuwe werkgever dat nog in opbouw is. Ook wandelden we over Broadway.

Na het opvragen van onze wagen zijn we naar de Wal Mart gereden. Wel eventjes iets anders dan de Colruyt in Lommel. We hebben een frigobox, ziplock bags, chips, cola en water gekocht. Morgen halen we dan nog crunched ice zodat onze frigobox koel blijft.

Volgende stop was Venice. Hier bezochten we de kanaaltjes en natuurlijk het strand. Op de dijk heb ik (Jeroen) en Ben ons nog laten omzeveren door West Side Nigga’s die een hun cdkes verkochten. Ach we hebben toch muziek nodig in onze auto zodus… Ons middagmaal aten we bij Danny’s. Wim nam spaghetti, ik en Ben een hamburger en Oh My God die waren zalig goed. Echt totaal anders als die Mcdonals/Burger King “brol”.

Toen zijn we doorgereden naar het decadentere deel van Los Angeles nl. Beverly Hills. We deden aan windowshopping bij Cartier, D&G, Chanel, Dior, Guci, Armani, Versace, … en reden door de buurten waar de filmsterren wonen. We zagen de oprijlaan van Tom Cruise zen huis, het huis van Bill Cosby tegenover Tom, de grote poort voor de oprijlaan van het Playboy Mansion en het huis van Steven Seagal (Ben flipte).

Onze eindstop was Hollywood. Na een stuk Sunset Boulevard reden we richting de Hollywood Boulevard ofwel de Walk of Fame. Hier parkeerden we de auto onder het shoppingcenter en gingen we te voet over de sterren wandelen. We stopten ook nog bij het Graumans Chinese Theater en het Kodak Theatre. Na een Mcdonalds snack namen we de wagen en reden we nog snel langs Pinks Hot Dogs en de Paramount Studios. Toen zijn we maar naar het hotel gereden waar ik nu juist dit bericht af heb.

Het internet op onze kamer is al kapot dus zit ik nu in de lobby. Er zijn daarom nog geen foto’s bij. Hopelijk komen die morgen, anders zal het overmorgen zijn. In ieder geval zo snel mogelijk! Direct slapen se, bijna 12u hier...

Morgen gaan we naar de Universal Studios!

Groetjes vanuit LA!
Jeroen, Ben en Wim

6 opmerkingen:

greta zei

amaai, die controles, maar dat was wel te denken hé! Wel fijn om zo te weten wat jullie de hele tijd doen, lijkt me ook best wel vermoeiend, zo de hele dag rondtrekken ! Ben benieuwd naar de foto's ! Groetjes uit Lommel
Greta en sophie

Dorien zei

ik heb het al lang door..
gellie hebt op die 2 daagjes al véél gezien wa ik ook nog wel eens zou willen zien.. =O
maar misschien da gij (Jeroen) over 'n paar jaar nog wel eens met mij wilt meegaan.. =p
haha! =D
xXx..

jeroen from LA zei

Voor Dorien:

haha ja mss wil ik wel is opnieuw dan ja :P drekt vertrekke we richting universal. ik heb een foto van de ster van doris day haha. da mocht ni ontbreke ;-)

groetjes aan iedereen!

Jeroen

Bert zei

Ik wil ook zonen hamburger^^ :)

Ben zei

Jaja, die hamburgers hier zijn wel wa beter dan die van in het kleine Belgie. We zen just terug van Hooters, ook weer lekkere hamburgers EN knappe meiskes in een strak shirt en kort rokske die kome bediene. Wa moet ne mens nog meer hemme?

Ben

PS: qwerty zuigt!

Robinn zei

Goed te horen dat jullie je daar amuseren. Het huis van Steven Seagal <-- Jaloezie van Niels XD

Amuseer jullie nog daar!
Groetjes uit Lommel(waar het vandaag ook 24° is)
Robinn en Niels