woensdag 15 april 2009

Dag 8 :: Page - Bryce Canyon

Juist het avondeten op dus kunnen we weer beginnen bloggen!

We reden vandaag vanuit Page over de Cottonwood Canyon Rd richting Bryce Canyon. Zoals bijna elke dag vertrokken we rond negen uur voor een nieuwe etappe. Eerst stopten we nog bij de Subway voor een broodje.

Hierna reden we verder richting Utah waar we een paar mijl over de staatsgrens de Cottonwood Canyon Rd zouden oprijden. In Big Water nog even binnen gesprongen bij het ranger station om de status van de weg te vragen. We zouden er zonder problemen over kunnen rijden al had ik een beetje schrik dat het kon beginnen regenen. Gelukkig was dit niet het geval. De weg zelf was ongeveer 50km dirtroad en reed door een mooi landschap. Op sommige plaatsen was het iets uitdagender maar bijlange niet zo erg als hetgene we eergisteren hadden.

Ongeveer twee uur later arriveerden we bij Bryce Canyon. Het weer werd er zoals verwacht niet beter op en des te hoger we gingen, des te slechter werd het met sneeuw als gevolg. Hij bleef wel niet liggen zoals in Flagstaff het geval was. Het uitzicht was mooi maar ik had er op dat moment meer van verwacht. Nadat we gestopt waren bij 3 viewpoints zijn we terug gereden naar het hotel om Ben achter te laten. Ik & Wim gingen immers een wandeling van 4km doen!

Toen we terug richting het park reden begon het lichtjes te regenen maar eenmaal we begonnen was het weer gestopt. De wandeling begon met een serieus stuk switchbacks waardoor je de canyon in ging. Dit stuk was omwille van de regen en sneeuw redelijk glibberig! EĆ©nmaal onder wandelde je door Wallstreet. een metershoge muur aan beide zijden. Tijdens de rest van de wandeling wandelde je gewoon tussen de hoodoos door wat echt wel fascinerend was. Onze mening over Bryce Canyon was alleszins verandert en dit was zeker een van de mooiste wandelingen die we ooit gedaan hadden. Ondertussen hadden we een paar buien gehad maar niet al te overdreven. Naar het einde toe werd het wel serieus. Megaveel wind en serieuze regen... We hebben toen even geschuild achter een rots zodat we uit de wind en regen stonden. Toen het gestopt was met regenen zijn we terug verder omhoog gegaan en dan terug gewandeld naar de auto. Het begon weer te regenen en heeft het bijna constant tot nu gedaan.

Terug bij het hotel zijn we op het bed gaan liggen en hebben wat tv gekeken tot we zijn gaan eten. Ben heeft voor de verandering... NOT ;-) een steakske gegeten terwijl ik & Wim eens buffet namen. Nu liggen we te relaxen op bed. Morgen rijden we richting Zion National Park.

Groetjes vanuit een regenachtig en fris Bryce Canyon.

Jeroen, Ben & Wim



2 opmerkingen:

Evie & Nicky zei

Awel broertje, wat lees ik hier? niet mee gaan wandelen? luierikske :p
Alles nog goed daar? Het ziet er allemaal super uit moet ik zeggen :) Mooie fotokes!
Naar goede gewoonte komt heel de familie hier bijna dagelijks kijken, behalve ik ( er zijn ook nog mensen die moeten werken :p haha) maar toen ons mama zei dat ik eens naar uw witte melkfleskes moest komen zien op de foto's :) ben ik toch maar eens komen piepen :-) Maarja misschien bruinen uw beentjes nog wat met al jullie uitstapjes ...
In elk geval, amuseer jullie nog!!!!!!!! en tot de volgende

Evie & Nicky

Ben zei

Wandelen is overrated. :p
Ik zen men leven nog ni moe ze, en ik ben verkouden dus door de koude en regen wandelen zal ni zo gezond zijn. In Vegas willek liever ni doodziek zijn. :)