donderdag 16 april 2009

Dag 9 :: Bryce Canyon - Zion NP

We vertrokken iets later als we de laatste dagen gewoon waren. Pas rond een uurtje of 10 reden we weg bij Bryce Canyon. Eerst nog gestopt bij de Subway voor ons ontbijt. Eénmaal dat binnen was hadden we opnieuw een korte rit voor de boeg richting Zion National Park. Het weer zou vandaag weer niet veel soeps zijn, er was tijdens de nacht weer wat sneeuw bijgevallen maar bijlange niet zoveel als een paar dagen terug. Het was maar een dun laagje nu.

Na ongeveer 1u15 rijden arriveerden we aan de oost ingang van Zion. Even een foto genomen bij het bord en toen doorgereden richting de tunnel. Onderweg één maal gestopt voor een foto van Checkerboard Mesa. De rotsen hier zijn echt schitterend vind ik. Juist of ze allemaal afgeschuurd zijn. Toen we bij de tunnel aankwamen begon het opeens te sneeuwen en besloten we om even te wachten om de Canyon Overlook Trail te doen. We reden eerst naar het hotel in de hoop daar in te kunnen checken en dit was mogelijk!

Een half uurtje later vertrokken ik (Jeroen) en Wim dan toch maar om wat te gaan wandelen en Zion iets meer te verkennen. Eerst reden we terug richting de tunnel en na onze wagen daar geparkeerd te hebben deden we de 1.6km lange Canyon Overlook Trail. Aan de top had je een mooi uitzicht op het oostelijke deel van de canyon.

Vermits de wandeling korter was als gedacht en we anders toch maar op de kamer zaten namen we nog even de shuttlebus die de scenic drive in de canyon aflegt. Na even in de brochure te kijken besloten we de Emerald Pools Trail te wandelen. Een wandeling van ongeveer 5km waar je een paar watervalletjes kon zien. De wandeling gaf een paar mooie uitzichten en de watervallen waren best mooi.

Deze wandeling haspelden we af op ongeveer 1u30. Met iets meer als 6km in de benen zijn we hopelijk voorbereid om morgen de Observation Point Trail te wandelen. Een serieus uitdagende 13km lange wandeling naar de top van Zion Canyon. Er is een 30% kans op regen/sneeuw morgen en ik hoop echt dat het niet te slecht gaat worden zodat we toch een mooi uitzicht krijgen. Morgenvroeg om 6u45 nemen we de shuttlebus richting de Zion Lodge waar we ontbijten en dan beginnen we eraan. Het zou ongeveer 5u in beslag nemen. Daarna rijden we richting Las Vegas (tot groot jolijt van Ben) waar we 3 nachten blijven.

Ons volgend blogbericht zal dus geplaatst zijn vanuit The Entertainement Capital of The World ;-)

Groetjes vanuit Zion
Jeroen, Wim & Ben

Guido zei

Hello Yankees,
Aan de foto's te zien is het een prachtige reis ik krijg er ook goesting in.Zijn er ook andere bergen te zien of mogen we dat niet weten want stille waters hebben diepe gronden.He Ben,ik hoor dat je verkouden bent drink ne warme grog dit is rum met warm water en dan onder de dekens dat helpt.Nog veel plezier mannen en blijf voorzichtig,groetjes.